Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

tips/DIY

Av Olga Mogensen - 22 maj 2014 18:49

Hej på er i detta inlägget hade jag tänkt visa hur du enkelt kan fixa till en tröja som du tycker är ganska tråkig.

Det ända ni behöver är.

en sax

nål och tråd

en tröja såklart

band av något slag

Och tillsist en blyertspenna.

Börja med att lägga ut tröjan på en plan yta med ryggen uppåt.

ta sen blyertspennan och dra en rak linje på tröjan men lämna några centimeter där tröjan börjar och slutar.

 

typ så xD.

Sen tar du ditt band och gör några stycken rosetter.

 

Sen tar du din sax och klipper i tröjan enligt linjen. Men kom ihåg att ni inte får klippa där tröjan börjar och slutar.

ni ser på bilden nedan.

 

sen lägger ni ut rosetterna där ni vill ha dem

 

Sen tar ni er blyertspenna och ritar linjer under rosetten så att ni vet var ni ska sy fast dem.

 

jätte fin bild xD.

Sen tar ni varje rosett och syr helt enkelt fast alla rosetter.

Det borde se ut ungefär såhär när ni är klara

 

 

 

här kommer även en lite tydligare bild på linjerna ni ska rita under rosetten

 

Nu har du en helt annorlunda tröja med söta rosetter i ryggen :D.

Hoppas att ni gillade denna lilla DIY så ses vi i nästa inlägg hejdå/ Olga <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hej

Av Olga Mogensen - 16 september 2014 20:37

Hej bloggen, jag har inte skrivit här på jätte länge och det är för att det har hänt väldigt mycket i mitt liv på senaste tiden. Jag har inte kunnat blogga eftersom att det då har hänt så mycket. Jag tror inte ens att jag har några läsare kvar, men j...

Av Olga Mogensen - 31 augusti 2014 10:36


Av Olga Mogensen - 15 augusti 2014 22:19

Hej, idag har jag varit på stan med mamma vi köpte nya skolsaker och kläder från h&m. Jag visar er bilder på kläderna i ett annat inlägg för har inga bilder nu. Men om ni inte kan vänta så har jag lagt upp en video på videofyme där jag visar vad jag ...

Av Olga Mogensen - 14 augusti 2014 20:46

Till hösten kommer jag tillbaka till krk igen. Jag red ju där i typ 2 år och sen tog jag en paus i typ 1 år. Och för er som undrar varför så ska jag berätta det nu. Jag kände mig inte så välkommen där eller vad man ska säga. Alla andra var med i det ...

Av Olga Mogensen - 13 augusti 2014 18:55

Hej Igår satt jag med massa inredningstidningar och kollade efter ideer och inspiration till mitt nya rum och det gick bra jag hittade lite ideer och klippte ut dem och klistrade in dem i min lilla bok :). dagens inpiration har varit detta.    ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards