Alla inlägg under april 2014

Av Olga Mogensen - 30 april 2014 16:30

hej på er. Jag vill bara börja med att klargöra att nej jag har ingen sjukdom eller ngt sånt som gör så att jag stavar fel ibland xD.

Men nu kommer vi till inlägget. Idag är det då onsdag och vi är lediga imorogn och på fredag vilket är såååå skönt.

Men för mig komme rdet inte bli en slapp helg.

Jag måste hjälpa mamma och pappa att städa/rensa huset. Och sen måste jag öva inför nationella proven nästa vecka.

Idag fick vi reda på vårat betyg på nationella proven i geografi.

Jag tyckte att dem proven var ganska svåra så jag är stolt över mitt betyg vilket blev ett C.

Men jag vill säga lite extra grattis till min kompis som var den ända i klassen som fick ett A. Och nej hon är ingen nörd xD. Isabell jag vet att du läser detta xD.

Men resten av onsdagen som är kver ska jag bara chilla :D.

Men en rolig sak som hände i skolan idag var att det kom en brandman på besök vilket jag sa i förra inlägget xD.

Men i slutet av lektionen fick vi släcka en liten brand eller vad man nu ska säga med en skumsläckare eller vad det nu heter xD. Och det var kul :D.

Japp men det var det här inlägget. Kanske slänger upp ett åsiktsinlägg senare vi får se ;).

BTW om ni villl läsa min gamla blogg så heter den www.aglo.bloggplatsen.se om ni undrar över mitt sista inlägg där jag skrev att bloggandet inte var min grej m.m så nu efter ca jag vet inte 6 månader har jag hunnit tänka lite och jag ville börja blogga igen. Om nu undrar varför jag inte fortsatte på min gamla blogg så var det för att jag ville börja om på helt nytt och börja med en fräsch start och lämna det gamla.

Men ja vi ses senare hejdå/ Olga <3.

 

DUCKFACE xD

BRA LÅT!!!!!!

Av Olga Mogensen - 29 april 2014 16:19

Hej :3. Jag vill börja med att be om ursäkt för att det kan vara en del stavflel i mina inlägg men det är för att jag skiver så snabbt med fingrarna. Annars tar det en evighet...

Men i allafall så var det då orientering idag och jag överlevde xD. 

Jag tror ärligt talat att jag var sämst i min klass. Det fanns typ 7 kartor tror jag. och jag han göra 2 kartor xD.

Men detta var i allafall sista året för mig med orientering.

Annars hade vi tomatsoppa i skolan och det var gott. Sen hade vi NO igen. Och sen hade vi bild min favorit lektion :D.

imorgon så slutar vi kl 15:00....

Vilket är dryyyyyyyygt...

Men vi har inte jätte mycket arbete för vi ska ha NO typ hela förmiddagen och sen under eftermiddagen från kl 13:00-15:00 så kommer det en brandman och han ska lära oss mer om bränder och sånt tror jag, no shit Olga!!!!! xD.

men vi ska bl.a få släcka en eld med en riktig brandsläckare och vi får väl se hur det går...

Egentligen skulle jag bädda min säng nu men min kat ligger i den och sover och jag vill inte störa honom för då rivs han xD.

Men ja det var detta lilla inlägget hejdå/ Olga <3.

 

look im the green monster xD.

Av Olga Mogensen - 28 april 2014 20:07

Hej på er :D. jag vill bara börja med att be om ursäkt för att det inte blev ett till inlägg igår :(. Men jag spelade in en video men den ville inte laddas up och då blev jag förbannad på datorn och stängde av den och sen var det visst mat och sen skulle jag sova xD. så förlåt men nu lovar jag att det komme rinlägg som vanligt varje dag :D.

Men ilallafall så ida gär det måndag vilket inte alltid är så kul :(. eftersom att helgen är slut.

Men i skolan idag så hade vi eget arbete sen hade vi NO- samling med vår NO lärare. sen rast och sen hade vi eget arbete igen och sen hade vi lunch och idag hade vi raggmunkar men fläsk och lingon. dessvärre gillar ja ginte raggmunkar eller lingon så fick äta fläsk och grönsaker xD.

sen hade vi lite rast innan viu cyklade till idrotten på idrotten så gick vi fört igen orienteringne soom vi ska ha imorogn och sen sprang vi 10 varv runt idrottshallen och sen spelade vi fotboll. Inte direkt den roligaste lektionen om man säger så. Sen när vi slutade cyklade jag hem med en kompis och det var kul hos henne. sen cyklade jag hem vid typ kl 7.

Men imorgon ska vi ha orienteing vilket jag inte dírekt kan kalla mig ett proffs på. Jah kan ju inte ens läsa en karta!!!!!!!! xD. Så det ska bli intressant att se hur det går....

Men sen alla andra år har vi fått cykla hem efter och ha lite kortare skoldag, men inte i år nej. I år ska vi cykla tillbaka till skolan och äta lunch sen ha NO- smaling igen och sen ska vi ha bild så det blir ingne kort skoldag utan vanligt tid vilket är 14:40.....

Ja men det var det här inlägget hör av mig imorogn om hur det gick på orienteringen. ha en fortsatt trevlig måndag så hörs vi. hejdå/ Olga <3.

 



Av Olga Mogensen - 27 april 2014 12:31

Hej, och förlåt för att jag inte bloggade igår men jag hann inte. Jag var tvungen att städa mitt rum eller rent ut sagt rensa i mitt rum. Sen åkte jag och mamma till Solhaga det är en Affär där man köper blommor och ute möbler m.m Sen hjälpte jag mamma att plantera blommorna vi köpte. Sen var det kväll och jag tänkte helt enkelt inte på bloggen :(. Men nu är jag tillbaka :). Idag än så länge har jag varit på loppis med mamma. Loppisen låg på andra sidan av vägen xD. Men vi hittade inget som vi gilade :(. Och nu sitter jag bara i solen och chillar :), och vet inte riktigt vad jag ska göra :P.
Men bara för att jag inte gjorde något inlägg igår så gör jag ett till senare idag :D.
Men vi hörs hejdå/ Olga <3.

Av Olga Mogensen - 25 april 2014 18:25

osminkad... förutom på ögonen xD.

Första videon som kan laddas upp och den blev inte det bästa (happyface) :D.
 

Av Olga Mogensen - 25 april 2014 18:12

Hej allihopa nu blir det ett ganska kort inlägg ;).
Idag är det fredag vilket är såååå skönt asså har bara gått i skolan i tre dagar efter påsklovet men vill ändå bara att det ska bli fredag hela tiden. Iallafall så är det jätte skönt :D.
Nu till något helt annat.
Innan idag gjorde jag en creepy sminkning. Hade tråkigt så fråga inte här kommer bild :).

Ja det var allt hejdå/ Olga <3

Av Olga Mogensen - 24 april 2014 21:03

Hej på er och förlåt för att det blir ett så sent inlägg men jag har varit hos en kompis och sen när jag kom hem så pratade jag mycket med mamma och hjälpte henne lite och sen glömde jag bara bort det men sen kom jag på oh nej ha rinte blogget xD. så det får bli ett litet sent inlägg.

Men iallafall idag var jag då med min kompis och först cyklade vi till bibloteket för hon skulle låna en viss bok. Och sen cyklade vi till en djuraffär som heter zoologiska och kollade där inne sen cyklade vi hem till henne och hade kul :D.

idag i skolan så hade vi först franska sen hade vi hemkunskap sen var det rast sen hade vi eget arbete sen var det lunch och sist hade vi NO ;).

detta inlägget blev ganska kort men hoppas det är ok för måste göra mig iordning för sängen nu så god natt på er så bjuder jag på en gammal bild och en video av min FAVORIT youtuber :D <3.

 

tog denna på mig och hästen :D <3

Hon är sååååååååå rolig :D <3 <3 <3 <3 I love her xD.

det var allt hejdå/ Olga <3

Av Olga Mogensen - 23 april 2014 18:04

Hej, idag hade jag tänkt att tipsa om en youtube kanal som jag tycke rär jätte rolig :D xD.

Dem heter montefajnton på youtube och dem gör olika videos i typ olika kategorier eller vad man nu ska säga xD.

Dem har 

Felix rcenserar XD.

BRIS= Basses rätt i skafferiet och 

mustikhörnan

Dem har tyvärr slutat göra mustikhörnan men man kan fortfarande se dem gamla avsnitten.

Min favorit är felix recenserar för att han är så sjukt rolig och jag garvar ihjäl mig varje gång jag ser på det xD.

Här kommer några jag tycke rär extra roliga men alla är sjukt roliga :D xD.

här kommer några videos

det var allt hejdå/ Olga <3


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<<
April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards