Alla inlägg under juli 2014

Av Olga Mogensen - 31 juli 2014 14:40

Hej, nu har jag äntligen tid att blogga/ kan blogga det har ju varit lite dålig uppdatering men ni vet ju varför.
Igår var jag på Köpenhamns tivoli med Lovisa och det var jätte kul! Jag har fått en ny favorit karusell whoho! XD <3.

Jag hann tyvärr inte ta så många bilder :( men men....
Snart börjar skolan och jag har nog aldrig längtat till skolan mindre än nu!
Ursäkta mitt språk xD men f*n vad jag avskyr skolan... Särkilt idrott..
Det är inte det att jag tycker att det är jobbigt att idrotta men jag suger på det och på idrotten får dem en att skämma ut sig inför alla!
Vilket jag inte tycker är rätt!
Jag tycker att vi typ borde ha som ett gym på gympan så att man kan få göra lite som man vill i sin egen takt.. Men nej här ska vi skämma ut alla elever som t.ex inte kan hjula genom att få dem att hjula inför alla andra...
Nu till något annat, vi ska ju flytta och bygga eget hus och tiden medan vi ska bygga huset ska vi bo i ett hyrhus som ligger typ 200 meter från bygget. Och det är ju bra :). Men det känns lite sorgligt att flytta från huset jag har bott i, i 13 år alltså hela mitt liv hittills.
Men ja det är väl bra med förändringar :).
Och sen alltså herregud vad jag saknar ridningen.. Jag kommer nog att börja igen till hösten. Men det finns en liten tabbe, jag vill gärna börja på min gamla ridskola men det blir ganska långt att åka in till den från vårt hyrhus. Så då kanske jag ska böja på en ridskola som ligger närmare men jag vill inte det..
Så ja ett litet dilemma kan man säga.
Men det var nog allt vi hörs senare idag eller imorgon hejdå/ Olga <3.

Allmänt · djur · jag
Av Olga Mogensen - 16 juli 2014 11:50

Hej, jag vet att jag inte har bloggat sen i fredags men jag har inte kunnat. I min sommarstuga finns det inget internet. Och jag har försökt blogga varje dag med den står bara nätverksfel eller anslutnings fel...
Nu är vi hemma om för vi åkte från kiviksmarknad hem istället för tillbaka till stugan. Men vi ska åka ner idag igen och fira min kusin som fyller år. Jag vet inte riktigt hur mycket han fyller men kanske 26 eller 27 xD.
Vi ska iallafall fira genom att äta pizza på ett ställe som heter kafferosteriet :). Och sen på söndag så fyller mamma år <3.
Jag köpte lite saker på kiviksmarknad igår. Jag köpte ett par mysbyxor med typ tribal mönster. Och sen köpte jag spritspåsar och en sån tip som man sätter på påsen så att det blir ett fint mönster. Alltså det är svårt att förklara för jag har glömt namnet på svenska men det heter typ piping tip på engelska xD.
Vi kommer hem på onsdag nästa vecka så om det inte kommer något inlägg innan det så vet ni varför :).
Det var nog allt hejdå/ Olga <3.

Alltså bara kolla på den hunden hur söt får man vara <3.
Det är min drömhund! <3.

Allmänt · djur · jag
Av Olga Mogensen - 11 juli 2014 15:30

Hej :). Just nu är vi i våran sommarstuga, vi kom hit för ett tag sen och har legat på stranden och solat och sen har vi badat i havet och det är ganska stora vågor så det var jätte kul ^_^.
Nu ska vi äta pannkakor, mums! :D.
Bilden som kommer är på utsikten ifrån terassen på sommarstugan.

På tisdag ska vi gå på kiviksmarknad vilket kommer bli jätte kul! ^_^ :D.
Det var nog allt för detta korta inlägget men vi hörs sen hejdå/ Olga <3.

...

Av Olga Mogensen - 10 juli 2014 23:27

Hej :) detta inlägget är super sent men jag ville bara säga att jag inte har haft möjlighet att blogga idag för att jag först var hos veterinären med mamma och vår katt. Och sen har vi varit på stranden heeeela dagen och det var jättehärligt :D. Så det är därför men hoppas att ni har haft en bra dag hejdå/ Olga <3.

Här är min katt hos veterinären c: <3.

Här är en bild från stranden ^_^.

Här är en bild på min katt C: <3.

Och här är en bild på mig C:.

Allmänt · djur · jag
Av Olga Mogensen - 9 juli 2014 17:36

Hejj :D.

I detta inlägget hade jag tänkt göra en sak som jag gjorde på min gamla blogg. Det heter dagens och då visar jag er dagens bild och dagens låt :D. Så dagens bild för idag blir denna.

 

Och sen dagens låt c:.

Jag valde denna låten till bilden för moln är ju fluffiga och det var ett unicorn moln så då passade det perfekt med fluffy unicorns c:.

Det var allt för detta inlägget. jag kommer att göra en kategori för dagens inlägg så samlas alla där :).

Hejdå/ Olga <3.



Av Olga Mogensen - 8 juli 2014 14:11

Hej c:

Idag har jag inte gjort så mycket, jag har fixat mig lite och ätit lunch och frukost och sen har jag kollat på youtube :P.

I eftermiddag tänkte jag och mamma åka ner till stranden ovh bada lite och sen köpa glass... men vädret vill inte riktigt idag det regnade innan idag och nu är det mest mulet... jaja får hoppas på att det blir bättre c:.

Men i alla fall så drömde jag om honom igen...... gaaah <3. Olyckligt kär typ xD.

Jag har fått två awesome vänner fast jag har inte träffat dem irl än..... jag vet det är skumt men dem är jätte shyssta och vi är supertwins :D. har har ni bild på oss jag är den rosa enörnignen xD.

 

nu tror ni säkert att jag bara skojar med er att jag har nya vänner pga bilden men dem är riktigta människor xD.

 

där sen ni. Och om mina vänner läser detta så hoppas jag att det var ok att jag la upp dem bilderna c:.

Det var nog allt hejdå/ Olga <3.

jag
Av Olga Mogensen - 7 juli 2014 17:04

Hej, denna dagen har faktiskt varit ganska bra. Jag brukar gå runt och ha tråkigt om dagarna men idag så hade jag inte fullt så tråkigt som jag brukar xD. Jag har t.ex lagat min egna lunch istället för att ta någon färdig mat i kylen xD. Och sen satte jag mig utomhus med en bok
Ett stort glas iste och frusen vattenmelon mums!
Det ändå som inte har varit så bra med denna dagen är att jag hade jätte ont i magen i början av dagen och jag har haft lite ont i huvudet idag xD.
Eftersom att jag glömde skriva svaret på gåtan i det senaste inlägget så kommer svaret nu.
Svar: han väger frukt- och grönsaker xD.
Jag vet ingen bra gåta men men xD.
Jag har inte heller druckit något kaffe idag så det kan nog vara därför jag har haft ont i huvudet.
Jag hade även tänkt spela in en video till videofyme idag men vi får se om det blir av idag eller imorgon.
Det var nog allt hejdå/ Olga <3.

Såhär såg det ut innan idag.... Innan molnen kom och försörde xD.

Av Olga Mogensen - 5 juli 2014 15:26

Hejj :).
Idag är det lördag och jag har inte gjort något speciellt idag xD. Men sen lite senare idag så ska jag mamma pappa och min tvilling bror åka ner till Malmö på en fest. Det är en av pappas jobbarkompisar som har bjudit oss och det är ca 54 personer på festen och jag känner ingen!.
Jag som inte gillar att träffa nya människor, jag är ju så himla blyg så jag säger aldrig något till någon ny människa. Jag pratar bara om jag får någon fråga xD.
Jag tänkte ha på mig klänningen som jag köpte i Danmark. Och sen tänkte jag platta håret :). Men det kommer
bilder på det :).
Sen ska vi sova i Malmö för min moster har en lägenhet där. Och sen på söndag så om det blir fint väder tänkte vi kanske ta en picknick ^_^.
Här kommer en liten gåta.
En frukt- och grönsakshandlare 54 år gammal, 175 cm lång och har 43 i skonummer? Vad väger han?
Svaret kommer i nästa inlägg :).
Det var allt hej då/ Olga <3.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards