Alla inlägg under juni 2014

Av Olga Mogensen - 25 juni 2014 18:59

hejj

idag har min bästa vän varit här och det var jätte kul :D.

Vi gjorde massa roliga saker xD.

Sen på fredag så ska jag och hon till köpenhamn vilket kommer att bli såååååå kul!

Ska fråga mamma om jag får ha min na klänning då mihihi c:

Men vi ska gå på stan och ha roligt :D. Önskar att vi kunde gå på tivolit men det hinner vi inte :c.

Men mina föräldrar ska följa med men dem ska bara sitta i möte med våran arkitekt i typ 3 timmar xD.

En annan sak jag har tänkt på lääääääääänge är att jag verkligen vill färja mitt hår typ ljus/Pastel rosa <3.

Det skulle bli sååååååå fint C:

Men jag vågar inte fråga mamma...... typiskt mig!.

Men jag återkommer om det blir så att jag gör det. Men här är en bild på färgen jag vill att mitt hår ska vara i C:

 

typ den färgen :D.

Idag mår jag bättre men jag är fortfarande täppt i näsan och har lite ont i halsen. Och sen har jag även magknip typ hela tiden......

Det var nog allt vi ses i nästa inlägg hejdå/ Olga <3.


Av Olga Mogensen - 25 juni 2014 18:59

hejj

idag har min bästa vän varit här och det var jätte kul :D.

Vi gjorde massa roliga saker xD.

Sen på fredag så ska jag och hon till köpenhamn vilket kommer att bli såååååå kul!

Ska fråga mamma om jag får ha min na klänning då mihihi c:

Men vi ska gå på stan och ha roligt :D. Önskar att vi kunde gå på tivolit men det hinner vi inte :c.

Men mina föräldrar ska följa med men dem ska bara sitta i möte med våran arkitekt i typ 3 timmar xD.

En annan sak jag har tänkt på lääääääääänge är att jag verkligen vill färja mitt hår typ ljus/Pastel rosa <3.

Det skulle bli sååååååå fint C:

Men jag vågar inte fråga mamma...... typiskt mig!.

Men jag återkommer om det blir så att jag gör det. Men här är en bild på färgen jag vill att mitt hår ska vara i C:

 

typ den färgen :D.

Idag mår jag bättre men jag är fortfarande täppt i näsan och har lite ont i halsen. Och sen har jag även magknip typ hela tiden......

Det var nog allt vi ses i nästa inlägg hejdå/ Olga <3.


Av Olga Mogensen - 24 juni 2014 18:01

Hej alla :D.

Idag när jag skulle gå upp kändes det som att jag skulle dö typ för jag mådde ännu sämre än igår men det har gått över lite under dagen så nu känns det lite bättre.

Men iallafall så igår så hände det än jäte rolig sak ni som följer mig på insta och vfm vet redan om det. men..... IGÅR KOM MIN KLÄNNING!!!!!!!!!!!.

jag blev suuuuuper glad :D.

så här kommer en bild på klänningen och en ganska dålig bild när jag har på mig den.

     

och sen kommer det en bild på mig som jag tog innan idag.

 

Det var nog allt för detta inlägget hejdå / Olga <3

Av Olga Mogensen - 23 juni 2014 14:47

Hejj.
Nu kommer det äntligen ett inlägg här på bloggen. Jag hoppas att vissa fortfarande läser min blogg. Och att jag inte har tappat läsare bara för att jag har varit iväg och firat midsommar. Vi firade midsommar i vår sommarstuga och det finns inget internet där så jag kunde inte blogga. Men vi kom hem igår och nu har jag blivit sjuk :(.
Det är alltid fuktigt och dammigt i vår sommarstuga första gången vi är där på året. Och jag tål inte det för det börjar alltid klia i min näsa när vi är där och jag blir snorig och får ont i halsen. Sen så badade jag och min kompis i havet en kväll och det var ganska kallt så jag tror att jag blev kite mer förkyld då. Så att nu sitter jag här och är jätte snorig, har ont i halsen och är hostig och jag vet inte om jag var feber men ska ta tempen sen.
Så att idag blir det bara att vila lite. Jag har spelat in en haulvideo så jag ska lägga ut den på vfm :).
Det var nog allt men nu är jag tillbaka med uppdatering minst en gång om dagen :). Hejdå/ Olga <3.

Bild som jag tog när jag och min kompis var ute och gick.

Och sen så har vi lilla jag xD.

Av Olga Mogensen - 16 juni 2014 10:25

Hej, jag vet att jag inte bloggade igår men jag hade inte tid igår. Vi var på stranden hela dagen och sen när vi kom hem så skulle vi göra middag för vi kom hem vid typ 18:30 och sen tog det ett tag att göra den. Sen åt vi och sen efter det så kollade vi på film och åt efterrätt och då var det ganska sent och jag tänkte inte på bloggen då.
Men hur som helst, idag är det måndag och min föräldrar jobbar så är hemma själv med min bror.
Idag ska jag nog baka muffins :). Och sen ska jag göra typ några träningar som finns på en app som heter 4 minute workout xD.
Jag ska göra lunch senare idag med men det är nog inget intressant att läsa om xD. Om ni vill kan jag göra ett inlägg på hur man gör muffinsarna som jag ska göra :).
Jag har skaffat vfm/ videofyme nu och har lagt upp 3 videos så gå in och följ mig där
Heter @olgatheunicorn :).
Jo förresten så är det ju midsommarafton på fredag så då ska vi åka ner till vår sommarstuga redan på torsdag för att förbereda inför fredag för då kommer det några gäster. Sen stannar vi där till söndag så kommer inte kunna blogga då för dem har ingen internet där.
Men min BFF ska följa med ner till sommarstugan så det ska bli jätte kul :D.
Det var allt vi hörs/ Olga <3.

Ååå vad jag saknar Kalle! <3.

Allmänt · djur · jag
Av Olga Mogensen - 14 juni 2014 12:18

Hej, jag vet att jag inte bloggade igår men jag hann inte.
Det var skolavslutning fram till ca kl 10:30 och sen blev det SOMMARLOV. Lyckan att äntligen ha sommarlov alltså... wow.
Sen när vi hade slutat så mötte jag min bror och hans kompis upp mamma på stan så tog vi en lunch ^_^.
Sen när vi kom hem så började det ösregna och jag tyckte verkligen synd om alla studenter som stod uppe på sina flak i ösregn :(.
Men sen när vi var hemma så filade jag och mamma för vi hade köpt med fika hem från stan.
Efter fikan så somnade jag i en fotölj... Fråga inte, jag var riktigt trött.
Sen väckte mamma mig för då var det dags att gå till studentfesten.
Vår granne tog studenten och vi är bra vänner med våra grannar så vi firade henne :D.
Sen när vi hade varit på festen att tag kom min kompis och hennes familj till festen så då hittade vi på lite saker.
Vi bl.a spelade basket 21:an då. Och den gjorde vi något med ballonger xD. Och sen hjälpte hon mig med min vfm kanal. Hon lärde mig lite om hur man gör med appen m.m och hur man klipper och lite sånt. Sen klaffade jag iMovie för på iPhone 5 är den appen gratis. Så nu blir det bra klippning/ redigering på mina videor ;D. På vfm heter jag olgatheunicorn ;D. Så gå gärna in och följ mig, jag och min kompis laddade upp 2 videos igår ;D. Sen när min kompis åkte hem var klockan ganska mycket så då gick jag och la mig :).
Japp men det var nog allt här kommer bilder på min skolavslutningsklänning och mina skor jag hade på avslutningen :D. Eftersom min klänning jag beställde inte kom fram så köpte vi en på h&m i torsdags :D. Och om ni undrar var skorna är köpta så köpte vi bara dem vita skorna och sen fixade vi med blommorna och snöret själva.

Av Olga Mogensen - 12 juni 2014 19:35

Hejj,
Förlåt för att inlägget blev rätt sent idag men jag har en förklaring.
När jag kom hem från skolan så han jag bara vara hemma i typ 1 timme sen skulle jag möta mamma på stan. Jag skulle möta henne för att hitta en skolavslutningsklänning. Jag har ju beställt en klänning men den hinner inte komma fram tills imorgon. Den kommer inte fram förän den 22 juni. Men jag och mamma kollade i några affärer och tillslut hittade vi en på h&m. Den är ganska kort men sålänge man har shorts under så är det ingen fara. Sen köpte vi ett par skor som är vita med HÖG sula. Men dem var lite tråkiga så vi köpte rosa sideband att byta ut mot skosnörena. Och sen ska vi sy fast små tygrosor på skorna ^_^.
Klämningen är typ ljus rosa aktig med vit spets :D.
Ja men nu hinner jag tyvärr inte blogga mer för måste in i duschen så att mitt hår är fint tills imorgon :D.
Vi ses/ Olga <3.

Av Olga Mogensen - 11 juni 2014 15:50

Heeeej ;D

Idag är det onsdag och vi fick sluta skolan efter lunch istället för kl 15:00 :D.

Vi hade pysslingkampen i skolan idag vilket innebär att man är en grupp från ca 2-3 pers från åk 0-6 och sen har man typ 2 lärare i gruppen. Hela gruppen går runt och gör olika stationer runt om skolområdet och utanför skolomerådet men nära skolan. Dem som håller i grupperna är sjuorna så nästa år ska jag hålla i en station istället :D.

I min grupp var det bara jag från åk 6 p.g.a att hon skóm också skulle vara i min grupp är på semester.

Men sen var det en från åk 5 som jag är kompis med som var i min grupp men såklart var hon också på semester xD.

Men jag är nöjde med gruppen ändp för min mentor var lärare i gruppen och sen en lärare som vikarierade som våran hemkunskapslärare ett tag men nu tror jag att hon är fritids lärare eller något xD.

vi avlutade detta kl 11.00 och då gick jag in i klassrummet med några andra och sen kom några av mina vänner och jag fick skrattanfall en gång xD.

Ni vill inte veta vad som hände....

imorogn har  vi en liten egen skolavslutning i klassen, Och sedan på fredag så är det avslutning med hela skolan :D.

Jag hoppas verkligen att klänningen kommer imorogn annars...annars vet jag inte vad jag gör :(.

Mina vänner sa att det kanske är dålig kvalite på den hemsidan men det tror inte jag. Dem såg ganksa profesionella ut om man kollade på hemisdan. 

Jag vet ärligt talat inte hur jag ska ha mitt hår på skolavslutningen! någon som har förslag?!

Idag har det inte varit lika fint väder som alla andra dagar regnet hänger i luften och det regnade innan idag...OLGA DONEN´T LIKE RAIN!!!!! xD.

Vet inte vad jag ska skriva mer så det får räcka för idag xD.

Det var allt här kommer en gammal bild på mig som jag inte tror att ni har sett :D.

Jo jag kom på en sak, i sommar ska jag börja träna lite mer än vad jag gjort innan så när jag kommer tillbaka till skolan så hoppas jag på en helt ny Olga :D.

 

grym låt :D.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards